Kiedy wpisujesz frazy w wyszukiwarce i sprawdzasz na której stronie znajdziesz swoją firmę a…… zamiast swojej firmy znajdujesz strony konkurencji, zapewne czujesz zawód. Nie jest to przyjemne uczucie, bo wiesz, że przed Tobą dużo pracy, by trafić do klienta z Internetu. Pojawienie się Twojej firmy na pierwszych stronach w wyszukiwarce Google to prestiż i wyróżnienie. To znaczy, że działasz świadomie i skutecznie rywalizujesz z konkurencją.
Dlaczego tak ważna jest optymalizacja?
Internet jest głównym źródłem wiedzy, z którego korzystają miliony ludzi na całym świecie. Szukane są usługi, produkty, porady, rozwiązania problemów. Codziennie w wyszukiwarkę wpisywane są pytania i frazy, które dla agencji PR stanowią słowa kluczowe do sukcesu Twojej marki. Celem optymalizacji jest stały wzrost widoczności firmy w wyszukiwarce na wszystkie frazy związane z działalnością firmy. A im wyżej strona pojawi się w wyszukiwaniach Google, tym więcej osób ją odwiedzi i będzie miało okazję poznać Twoją firmę. (https://commplace.pl/blog/evp-employer-branding-co-o-nim-wiesz/)
Jak działa pozycjonowanie?
Tutaj pojawi się kilka kluczowych pojęć, które dla fachowców z agencji PR są codziennością. Otóż specjaliści podczas pracy nad Twoją stroną będą się kierować współczynnikiem User Experience, który jest brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o tym, gdzie ma być umiejscowiona witryna w SERP. Działania te mają przekonać użytkownika do pozostania jak najdłużej na stronie, która powinna odpowiadać jego potrzebom i oczekiwaniom. W kolejnym kroku użytkownik powinien wejść w interakcję z witryną. Wyszukiwarka Google z kolei mierzy współczynnik klikalności, tzw. CTR, a gdy jest on wysoki, dla Google to oznacza, że strona internetowa jest ważna dla użytkowników i wnosi większą wartość dla wyszukiwarek. To z kolei sprowokuje Google do poprawy pozycji firmy w Internecie.
Skuteczność działań = przewaga wśród konkurencji
Widzisz, że Twoja strona internetowa nie jest widoczna dla wyszukiwarek? To znaczy, że czas najwyższy podjąć działania razem z agencją brandingową, która wykona całą pracę za Ciebie, a Ty zamiast uczyć siebie lub pracowników jak pozycjonować strony, skupisz się na profesjonalnej obsłudze klienta. Analizy i badania pokazują, że czołowe miejsca w wyszukiwarkach Google przyczyniają się do prześcignięcia konkurencji. Warto wiedzieć, że skuteczne pozycjonowanie strony przyczynia się do obniżenia kosztów reklamy. Liczyć się trzeba z tym, że jest to działanie długofalowe, a powierzenie tego tematu agencji PR da Ci pewność, że wyniki wyszukiwania Twojej firmy będą sukcesywnie ulegały poprawie. (https://commplace.pl/blog/czym-jest-lokowanie-produktu/)
Najpopularniejsze działania na rzecz optymalizacji strony
Dla optymalizacji SEO najważniejsze są treści zamieszczane na stronie. Od ich ilości i jakości zależna jest pozycja witryny w Google. Ważne więc jest, aby skupić się na contencie jaki pojawia się na stronie. Google postrzega wówczas Twoją firmę jako wartościową dla użytkownika. Uwagę należy zwrócić na fakt, że algorytmy wyszukiwarek są cały czas udoskonalane i potrafią weryfikować, które teksty są pisane pod SEO, a które będą istotne dla odbiorcy. Tworzenie contentu warto także pozostawić dla agencji brandingowej jeśli na pokładzie firmy nie posiadamy działu PR ani dobrego copywritera.