Osoby regularnie śledzące sytuację na rodzimym rynku nieruchomości z pewnością zauważyły, iż biura w Krakowie, Warszawie, Gdańsku oraz innych dużych aglomeracjach miejskich cieszą się nieprzerwanie rosnącym zainteresowaniem przedsiębiorców.
Są oni w stanie zapłacić za nabycie na własność lub też wynajem takiej przestrzeni niemałą sumę pieniędzy w ujęciu miesięcznym…muszą jednakże mieć oni pewność, iż powierzchnia biurowa posiada na wyposażeniu wszelkie kluczowe z ich punktu widzenia udogodnienia. Jakie z nich uznać powinniśmy za absolutny standard i bez których może nam być trudno rozpocząć prowadzenie działalności od pierwszego dnia po podpisaniu umowy? Sprawdźmy to!
Żadna firma nie może działać w sposób skuteczny oraz wydajny, jeżeli pozbawiona jest ona choćby podstawowych stanowisk pracy. Składać się na nie powinno przestronne biurko z co najmniej kilkoma szufladami, ergonomiczny fotel, dodatkowe półki i regały umożliwiające przechowywanie kluczowych z punktu widzenia realizowanych na co dzień przedsięwzięć zawodowych dokumentów. Jeżeli konieczna jest praca w nocy, stanowisko wyposażone powinno być również w lampkę z żarówką niedrażniącą oczu osoby spędzającej czas przy biurku.
Poza tymi komponentami warto, by w wynajmowanym lub nabywanym biurze znajdował się choć bazowy osprzęt komputerowy. Trudno w obecnych czasach wyobrazić sobie kontakt z kontrahentami, klientami i partnerami biznesowymi oraz efektywne świadczenie usług bez komputerów stacjonarnych, laptopów, rzutników, projektorów, drukarek oraz skanerów. Pozytywnie na produktywność przedstawicieli zatrudnionego personelu wpływać może także nieprzerwany dostęp do szybkiego Internetu – czy to w wariancie stacjonarnym czy też mobilnym.
Ciekawym dodatkiem jaki zaoferować mogą biura w Krakowie i innych miastach są tak zwane rozwiązania inteligentne, które to jeszcze do niedawna implementowane były tylko i wyłącznie w innowacyjnych budynkach typu smart home. To właśnie one są w stanie zapewnić wszystkim znajdującym się w danej przestrzeni biurowej dodatkowe bezpieczeństwo, uniemożliwić przedostanie się do kluczowych pomieszczeń osobom niepowołanym, a także – zmniejszyć ponoszone regularnie koszty eksploatacyjne.
Moduły te samodzielnie kontrolują temperaturę, poziom wilgotności, nasłonecznienia/naświetlenia biura, jak też zużycie dostępnych zasobów, minimalizując ryzyko ich marnotrawienia. Prowadzone przez ekspertów analizy jasno pokazują, że ich wykorzystanie pozwala zmniejszyć wydatki przedsiębiorstwa o kilka do nawet kilkunastu procent w ujęciu rocznym, co przekłada się na tysiące złotych oszczędności.
Mogą one zostać przeznaczone na realizację dodatkowych projektów stricte modernizacyjnych, prowadzenie treningów i szkoleń dla personelu, bądź też – na podniesienie obecnych pensji wypłacanych profesjonalistom zatrudnionym w biurze. Jeżeli wszystkie nasze oczekiwania w kwestii wyposażenia zostaną spełnione, warto zaznajomić się ze szczegółami oferty zakupu bądź wynajmu i umówić się na wstępne oględziny takiej przestrzeni!