. . .

Jak wynająć swój wolny pokój i stać się doskonałym gospodarzem

Nie jest to rozwiązanie dla wszystkich, ale może być dla Ciebie.

Zarabianie na życie, a przynajmniej dorabianie na boku, na swojej nieruchomości poprzez zamieszczanie jej na stronie internetowej poświęconej wynajmowi krótkoterminowemu może wydawać się łatwym zarobkiem – marzeniem. Choć niektórzy są w stanie osiągnąć w ten sposób sześciocyfrowy dochód, przeciętny gospodarz Airbnb zarabia 924 dolary miesięcznie, dzieląc się swoją przestrzenią, a to zdecydowanie nie są łatwe pieniądze. Weźmy przykład z nas, dwojga ludzi, którzy zarobili około 10 000 dolarów za pośrednictwem serwisów takich jak Airbnb i Craigslist, wynajmując nasze mieszkanie podczas podróży, a także zarządzając nieruchomością w Maine, której ogólna ocena wyniosła 4,8 na 5 gwiazdek. Wszystkiego nauczyliśmy się na własnej skórze i szczerze mówiąc, chcielibyśmy, abyś Ty nie musiał tego robić.

Zanim zaczniesz, zrób rachunek sumienia

Będziesz wpuszczać obcych ludzi do swojego życia prywatnego, więc dobrze jest przemyśleć, co tak naprawdę się z tym wiąże, zanim potencjalnie znajdziesz się ponad stan. Na początek należy zadać sobie pytania, takie jak

Na jak długo chcę wynajmować swoje mieszkanie i jak często?
Ile chcę zarobić na każdej nocy lub okresie wynajmu?
Czy chcę wynajmować całe mieszkanie, czy tylko jeden pokój? Czy chcę dzielić się swoim lokalem, czy wynajmować go tylko wtedy, gdy jestem poza domem? (Te odpowiedzi będą ważne, gdy zorientujesz się, co jest legalne w Twoim miejscu zamieszkania).
Czy będę musiał kupić nowe meble, pościel, ręczniki lub inne przedmioty, aby przygotować moje mieszkanie na przyjęcie gości? Czy mam jakieś obawy związane z prywatnością lub bezpieczeństwem i czy będę musiał poczynić jakieś inwestycje z tym związane (takie jak system bezpieczeństwa, ogrodzenie, izolacja akustyczna lub oddzielna sieć WiFi)?
Kto będzie sprzątał moje mieszkanie pomiędzy pobytami gości?
Czy ja będę zarządzać listą ofert, wszystkimi zapytaniami gości i potencjalnymi problemami, czy może powinienem zatrudnić kogoś, kto się tym zajmie? (Pamiętaj, że każdego dnia możesz otrzymywać wiele zapytań od potencjalnych rezerwujących, odpowiadać na pytania gości od przyjazdu do wyjazdu, a wiele platform zachęca do odpowiadania w ciągu 24 godzin).
Czy mogę pozwolić, aby goście sami się meldowali, czy też będę chciał, aby to ja lub ktoś inny ich witał?
Jeśli mnie nie będzie, a zdarzy się nagły wypadek, na kim mogę polegać, jeśli chodzi o pomoc gościom?

Dowiedz się, co jest legalne (a co nie) w Twojej okolicy

W zależności od miejsca zamieszkania mogą nie istnieć żadne ograniczenia dotyczące wynajmu krótkoterminowego lub mogą istnieć konkretne przepisy, których należy przestrzegać. Na przykład w Nowym Jorku, oprócz innych przepisów, nielegalne jest wynajmowanie nieruchomości na okres krótszy niż 30 dni, chyba że Ty lub stały lokator mieszkacie w tym samym czasie w mieszkaniu. W San Diego obowiązują podobne ograniczenia: Od osób zainteresowanych wynajmowaniem nieruchomości na okres krótszy niż 30 dni wymaga się uzyskania certyfikatu transient occupancy registration certificate. Dzięki temu miasto może pobierać 10,5-procentowy podatek od krótkotrwałego pobytu, płacony przez gościa w momencie rezerwacji, który nie jest pobierany, jeśli pobyt trwa 30 dni lub dłużej.

Aby dowiedzieć się, co jest dozwolone w Twojej okolicy, sprawdź strony internetowe lokalnych władz miejskich i stanowych. Jeśli mieszkasz w mieszkaniu lub w społeczności ze stowarzyszeniem właścicieli domów (HOA), musisz również dowiedzieć się, czy Twoja nieruchomość podlega jakimkolwiek zasadom związanym z wynajmem krótkoterminowym.

Zdecyduj, gdzie zamieścić swoją ofertę

Istnieje coraz więcej stron internetowych, na których możesz zamieścić swoją ofertę wynajmu krótkoterminowego, w tym Airbnb, Vrbo, Orbitz, Booking.com oraz Craigslist, jeden z pionierów wynajmu krótkoterminowego. Każdy z nich pobiera inny procent od zarobków, które generujesz dzięki rezerwacjom dokonanym na ich stronie. Na przykład, Airbnb pobiera od większości gospodarzy w USA 3-procentową opłatę za usługę (podczas gdy niektóre typy ofert i gospodarze spoza USA mogą być obciążeni wyższą opłatą). Z kolei Vrbo pobiera zmienne opłaty za prowizję i płatności w zależności od tego, ile klient jest obciążany i płaci. Craigslist, jako opcja przyjazna dla budżetu, pobiera od gospodarzy opłatę w wysokości 5 dolarów za wystawienie oferty mieszkań w Nowym Jorku, Bostonie i Chicago, ale poza tym jest bezpłatna.

W zależności od celów zarobkowych, możesz chcieć umieścić swoją nieruchomość na jak największej liczbie platform. W ten sposób zwiększysz liczbę rezerwacji, jednocześnie potencjalnie poświęcając więcej zarobków na opłaty za usługi. Jeśli jednak wolisz zarabiać więcej za noc, możesz zrezygnować z umieszczania oferty na stronach, które pobierają większą część Twojej gotówki.

Zarządzanie poszczególnymi ofertami, kalendarzami dostępności, zapytaniami o rezerwację i potwierdzeniami rezerwacji na wielu stronach internetowych może stanowić wyzwanie logistyczne. Strony, z których korzystaliśmy jako gospodarze – Airbnb, Vrbo i HomeAway (który w międzyczasie połączył się z Vrbo) – oferują opcję synchronizacji kalendarzy z platformy na platformę. Jeśli szukasz sposobu na obsługę wszystkiego w jednym miejscu, dostępne są płatne serwisy, takie jak Guesty, Lodgify i Hostaway. (Guesty i Hostaway wymagają złożenia zapytania ofertowego, aby poznać ich ceny, natomiast Lodgify pobiera opłaty w wysokości od 0 do 48 dolarów miesięcznie, w zależności od funkcji, które chcesz wykorzystać i wysokości opłaty za rezerwację).

Stwórz atrakcyjną ofertę

Obraz jest naprawdę wart tysiąca słów, jeśli chodzi o przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości, którzy najprawdopodobniej szukają opcji na swoich smartfonach i oceniają Twoje miejsce na podstawie Twoich umiejętności fotograficznych.

Oprócz wypełnienia oferty zdjęciami wysokiej jakości, warto przygotować dokładny opis swojego miejsca. Powinien on obejmować obszary domu lub posiadłości, do których goście będą mieli dostęp (cały dom lub poszczególne pokoje) oraz dostępne udogodnienia (takie jak przybory kuchenne i przekąski), aby nie było niespodzianek po przyjeździe gości. Na koniec warto zamieścić listę szczegółów dotyczących zameldowania i zasad panujących w domu, aby goście wiedzieli, czego od nich oczekujesz. Sprecyzuj takie rzeczy jak czas zameldowania i wymeldowania, godziny ciszy nocnej i maksymalną liczbę gości.

Dokładność jest kluczowa, ponieważ strony takie jak Airbnb zachęcają gości do zostawiania recenzji, a jednym z czynników, o które są proszeni, jest to, na ile prawdziwy był Twój opis miejsca.

Ustal cenę

Teraz nadszedł czas, by ustalić właściwą cenę za swoje miejsce. Dobrze jest zacząć od sprawdzenia, jakie ceny pobierają Twoi konkurenci (sąsiedzi) w Twojej okolicy. Serwisy nieruchomości, takie jak Movoto, podają również szacunkowe dane dotyczące potencjału dochodu z wynajmu krótkoterminowego. Prawie wszystkie popularne serwisy z ofertami mają algorytmy, które sugerują ceny na podstawie Twojej okolicy, ale ostatecznie to Ty masz ostatnie słowo.

Oprócz ceny za nocleg można uwzględnić opłatę za sprzątanie, którą goście uiszczają jednorazowo. Przy obliczaniu tej opłaty należy wziąć pod uwagę, kto będzie sprzątał. Jeśli zatrudnisz kogoś do sprzątania, może to kosztować od 15 do 35 dolarów za godzinę, w zależności od miejsca zamieszkania.

Na początku warto zaoferować trzem pierwszym gościom specjalną zniżkę w wysokości 10-20%, aby pomóc im w zdobyciu pierwszych rezerwacji. Może to zmotywować gości do pozostania u Ciebie, ponieważ w przeciwnym razie ludzie mogą być niezdecydowani, aby zarezerwować miejsce bez żadnych opinii.

Aby zachęcić gości do rezerwacji długoterminowych (i zmniejszyć rotację gości), można również oferować zniżki na bieżąco, gdy goście rezerwują pobyt tygodniowy lub dłuższy, albo pobyt trwający co najmniej 30 dni. Na przykład 10 procent zniżki za cały tydzień lub 15-20 procent za miesiąc lub dłużej.

Uwaga dotycząca pobytów krótkoterminowych: Mogą one pomóc w zapełnieniu kalendarza rezerwacji, ale oznaczają też częstsze sprzątanie i potencjalnie większe zużycie domu. Jeśli Ci to odpowiada, możesz poeksperymentować i ustalić parametry, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom.

Śledź swoje dochody

Chociaż poszczególne serwisy z ofertami nieruchomości poinformują Cię o przychodach, jakie uzyskałeś z ich platformy, możesz chcieć śledzić wszystkie swoje przychody, jeśli zamieszczasz oferty w wielu serwisach. Pomocne mogą być płatne usługi zarządzania rezerwacjami, takie jak Guesty, ale jeśli planujesz robić to samodzielnie, oto kilka kluczowych wskaźników, które śledziliśmy dla naszych nieruchomości:

Data rezerwacji na
Liczba zarezerwowanych noclegów
Wykorzystana strona rezerwacji
Całkowita wypłata
Imię i nazwisko gościa
Wysokość rabatu i procent (jeśli dotyczy)
Wysokość i procent opłaty za obsługę strony rezerwacyjnej (jeśli dotyczy)
Opłaty za sprzątanie
Straty z tytułu anulowania rezerwacji lub zwrotu pieniędzy
Całkowite dochody
Zarobki nocne
Procentowe obłożenie w poszczególnych miesiącach

Bądź przygotowany do obsługi klienta

Pomyśl o obsłudze klienta, którą będziesz musiał zapewnić na kolejnych etapach:

Wstępna rezerwacja

Na tym etapie ludzie decydują, czy dane miejsce jest dla nich odpowiednie, i mogą poprosić o więcej informacji na temat oferty. Na przykład, mogą chcieć wiedzieć, czy można zrobić wyjątek od polityki zakazu wprowadzania psów, czy godziny zameldowania i wymeldowania są elastyczne, jakie konkretne udogodnienia są dostępne i jakie atrakcje znajdują się w pobliżu. Pomocne okazało się stworzenie dokumentu, z którego mogliśmy czerpać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Stworzyliśmy także listę rekomendacji dotyczących okolicy, zawierającą sugestie dotyczące lokalnych restauracji, sklepów spożywczych, winiarni, barów, parków, muzeów, wydarzeń i atrakcji. W ten sposób, gdy ludzie pytali o nie na tym etapie, odpowiedź można było po prostu skopiować i wkleić.

Po potwierdzeniu rezerwacji

Jeśli goście nie poprosili jeszcze o rekomendacje lub nie zapytali o proces zameldowania, mogą to zrobić teraz.

Przed przyjazdem gości

Aby wyprzedzić pytania gości, warto przekazać im wszystkie informacje, które będą potrzebne do bezproblemowego zameldowania. Stworzyliśmy standardową wiadomość powitalną, w której opisaliśmy proces zameldowania, lokalne rekomendacje, szczegóły dotyczące sieci WiFi, godziny ciszy nocnej oraz nasze dane kontaktowe.

Po zameldowaniu i podczas pobytu gości

Na tym etapie Twoim zadaniem jest upewnienie się, że goście dotrą bezpiecznie na miejsce i znajdą wszystko, czego potrzebują do komfortowego pobytu. Po wstępnym zapoznaniu się z gościem, kontakt z nim może być minimalny przez resztę pobytu.

W zarządzanej przez nas posiadłości w Maine zostawiliśmy wydrukowany przewodnik po domu, w którym opisaliśmy, gdzie goście mogą znaleźć takie rzeczy, jak dodatkowe ręczniki, prześcieradła, przybory toaletowe i kawa, a także instrukcje dotyczące sieci WiFi, procesu wymeldowania i sposobu kontaktowania się z nami w nagłych wypadkach.

Po wymeldowaniu

W dniu rotacji gości Twoim celem jest wymeldowanie pierwszego gościa, posprzątanie, a jeśli tego samego dnia przyjedzie kolejny, sprawne zameldowanie następnego. Aby mieć pewność, że czas jest dobrze skoordynowany, dobrze jest wysłać osobę sprzątającą (lub siebie, jeśli tak jest) do sprzątania godzinę po tym, jak goście wyjadą. Dzięki temu wyjeżdżający goście nie będą się czuli poganiani.

Przegląd po wyjeździe

Na wielu stronach internetowych oferujących rezerwacje krótkoterminowe, Ty i Twoi goście możecie wystawiać sobie wzajemnie oceny. Chociaż nie możesz nic zrobić, aby zmienić opinię po jej opublikowaniu, możesz na nią zareagować, aby pokazać przyszłym potencjalnym gościom, że poświęcasz czas i reagujesz na opinie klientów (dobre lub złe).

Widzieliśmy, jak znajomi i rodzina, którzy próbowali uzyskać dodatkowy dochód dzięki wynajmowi krótkoterminowemu, wchodzili na całego – przy prawie pełnym obłożeniu od samego początku – i wypalali się w ciągu kilku tygodni lub miesięcy. Nie ma problemu z zainwestowaniem czasu i przekonaniem się, że to nie jest rozwiązanie dla Ciebie. Jeśli możesz, staraj się działać powoli, a jeśli nie masz pewności, że to jest coś, co będziesz w stanie utrzymać, ogranicz wydatki na zakup takich rzeczy, jak nowe meble czy materiały eksploatacyjne. Jeśli jednak uznasz, że świadczenie tych usług Ci odpowiada, życzę szczęśliwego hostingu!

Previous post Rekordowy rok dla rynku finansowania społecznościowego. Branża czeka na nowe regulacje
Next post Wojna nuklearna zainspirowała w czasach pokoju „ogrody gamma” do hodowli zmutowanych roślin

Dodaj komentarz